Vi bryr oss för lite om varandra?!?!

Vad F*N är det för fel på samhället idag igentligen.
Alla tänker på sig själv hela tiden, men jag kan lova just dig att vad Du än har för problem så är det alltid någon annan som har det 10 gånger värre.
Jag vill hjälpa människor, jag vill se till så att barn har det bra, jag ska göra en insatts för samhället, det har jag redan bestämmt.
Jag har alltid velat bli familjehem åt barn som kommer från familjer med missbruk eller andra problem.
Detta är något jag vill göra för att jag känner att jag kan ge väldigt mycket kärlek och kan får så mycket tillbaka av det.
Jag kan bidra med en enorm trygghet, härvaro och ge barn en stabil grund fyllt med kärlek. 
Marcus har nu också gått med på detta, men vi får se när vi ska ansöka om att bli ett familjehem.
Men det är något som legat mig varmt om hjärtat i 2 år nu och äntligen kan jag slå slag i saken.
Bara tanken gör mig otroligt glad, att få hjälpa ett barn att bli trygg som människa är nog det vackraste jag kan tänka mig.
Det är just det som jag brinner för nu :).

Nu ska jag sova och låta mina tankar vandra iväg inför framtiden.. 

Vart är jag på väg?
Vart ska jag?
Undrar verkligen hur mitt liv är om 5-10 år.. :)  

Kramar på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0