Här har ni tjejen som....

Är skadad...
Jag vet inte vad som hänt eller om jag gjort något fel.

Men igår fick jag be om en akut tid hos kiropraktorn på jobbet, han var snäll nog och klämde in mig efter arbetstid!!
17:15 hade jag tid och han ställde några enkla frågor, bad mig göra några övningar och kikade lite snabbt på ryggen. Nästan utan att röra vid min rygg så kunde han se att jag var så otroligt spänd på höger sida, då är man fasen duktig på sitt jobb. =)

Jag fick ligga ner på massagebänken, först på mage och då knådade han så mycket vid höger axel att jag trodde jag skulle börja gråta, haha.

Efter 5 minuters plågeri så fick jag ligga på rygg och då säger han bara:
-Du behöver inte bli rädd nu, det låter bara obehagligt.
Jag skulle hålla händerna runt nacken, så långt ner som möjligt och ha armbågarna ner mot bröstkorgen. Sen gjorde han något över mig och hade en hand under min ryggrad. Och därefter hörde jag bara hur det knakade till i hela övre ryggraden, det var faktiskt riktigt skönt efteråt.
Sen var det nackens tur, en gång åt höger och en åt vänster.
Det här mina vänner var läskigt. Usch vad det lät mycket men inte gjorde det ont alls =).

Jag har fortfarande riktigt ont längs med halva skuldran, med strålning ut i höger arm och domningar i två fingrar. Väldigt läskigt samtidigt som det värker och ömmar konstant. =(

Jag ska tillbaka till kiropraktorn på måndag för att få mer behandling av själva skuldran, det ska masseras bort på något sätt. Men detta kunde han inte göra idag för att jag var på tok för spänd och det hade alltså inte gått att massera på det onda utan att få något resultat åt det bättre hållet.

Så nu kommer jag att behöva bli fattig på köpet för att slippa ha ont :(.. 
Inte okej. 

Hoppas att ni har haft en bra dag mina vänner!
KRAMAR :) 


Kommentarer
Postat av: Matte

Det kan nog vara lått hänt på ditt arbete att du lyfter fel och då är det lätt att något kommer fel i ryggen..Sen är det inte fel att gå till Kiroproktor eller Naprapat emellanåt och fixa lite småfel som blir i vardagen..Matte

2011-01-19 @ 12:15:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0