Mina älskade barn!

Liam har varit sjuk sen i söndags, då han spyde under hela natten fram till måndag morgon. Så jag fick lov att vabba i måndags, sen har jag även vabbat idag då han spydde igår också, men nu verkar han må bra igen. 


Igår hände något otroligt läskigt för mig. Jag hör bara hur Noah försöker hosta till när han sover, jag ligger i sängen brevid honom och läser en bok, Marcus vaknade till men somnade snabbt om. Jag går fram till Noahs säng och tror att han ska spy, men hör hur han har svårt att andas. Men han somnade om och allt lät normalt för en 5 minuter. Sen försöker han få luft igen, då slår det mig, ring efter ambulans, men jag tvekar för några sekunder samtidigt för att jag känner mig osäker.

Men tar snabbt beslut att ringa vårdguiden och hon tillkallar ambulans direkt, prio ett larm till och med.
Då var jag rätt orolig som mamma kan jag säga. Noah piggnar tack och lov till under tiden vi inväntar hjälp. Men man hör hur ansträngd andning han har hela tiden. Ambulansen är här inom 2 minuter och dem ber oss att sitta ner, direkt tar dem och kollar noah.
*syresättning,
*feber,
*hjärta och lungor.
Allt såg bra ut då, tack och lov. Men killen som jobbade inom ambulansen förklarade varför Noah helt plötsligt låter mycket bättre i luftvägarna. Detta är pga av att han troligen lider av förkylningsastma!

* Detta är något som kommer när barnet är förkylt och det är mycket jobbigare för dessa barn när dem är förkylda. Eftersom att det håller i längre än normalt, dem har ansträngd andning vid sömn för att luftvägarna svullnar upp och allt slem samlas i luftvägarna, dem har även ansträngd andning vid fysiska aktiviteter.
¨¨
Typiskt för astmaanfall =pipande/väsande andning, försvårad andning samt slemmig eller torr hosta. * 

Noah hade detta när han var liten, men det verkade som att han växt ifrån det. Men nu kom det igen och det rejält. Min lilla älskling skrämde sk*ten ur sin mamma.

Stackars Marcus som inte fattade någonting förens ambulansen var på plats, hehe. Men han var förvånansvärt lugn för att inte förstå. =).




Längtar till Thailand som fasen nu, inte långt kvar. Snart 1 månad kvar bara.
Jag vill åka till Krabi, men tror inte min andra hälft vill det dock.
KRAMAR på er alla
Hoppas att ni mår bra


Kommentarer
Postat av: Matte

Oj..later inte kul..Min son har ocksa forkylningsastma..Ett bra tips om barnen far ett anfall pa natten ar att fort komma ut sa att de far kallare luft.Klart att ni ska aka till Krabi..Googla bilder pa Koh Poda,Railey Beach,Koh Kai nok sa blir han sakert sugen..nagra stallen vi varit pa nu.Snart bar det av till Similand Island sen blir det Khao Sok och bo i hus uppe i traden..All my best to you..Matte

2011-02-16 @ 19:10:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0