Oj aaa..

Denna vecka har verkligen varit utöver det vanliga.
Det har hänt mycket, jag har fått göra saker som jag ABSOLUT aldrig skulle gjort tidigare och jag har även fått lära mig otroligt mycket på samma gång. *ler*
Det jag då har fått göra som jag är super stolt över att jag gjort är att jag har spelat en massa
"roll spel" på jobbet, inför kommande säljsamtal med kunder.
Jag har alltså fått spela:
- säljare,
- kund
- coach.
Vi har även filmat detta och jag kan stolt säga att jag grejja det. Trodde jag skulle dö, få svettningar eller åtminstonde typ svimma, men ICKE da.. =)
Har även fått lära mig mer ingående om kassa systemet och känner mig nu liite mer säker där.
Har idag fått kunskap inom dun och fiber, super roligt och väldigt lärorikt för mig själv, då jag nu insåg att vi har helt fel täcken och kuddar hemma!!
INFO:
Ett duntäcke håller ca 10 år!
 En dunkudde ca 3 år! 
Så nu vet ni att det snart är dags att förnya där hemma ;).

Vi har haft vissa tuffa nätter med barnen här hemma!!!
 Båda vaknade tillexempelt inatt vid halv 3 och skulle prompt gå upp, INTE OKEJ!
Jag och Marcus hamnade då på tvären med varandra för att båda bara ville sova efter en lång arbetsdag, men det var bara att lägga om barnen och sen försov vi oss istället. TOPPEN....

Idag hade jag ett givande samtal med utbildaren på jobbet, han gav mig beröm och tyckte att jag redan gjort stora framsteg.
Då vi var kvar sist av alla så stod vi och pratade en bra stund om det mesta och jag berättade lite om hur jag varit som person:
- blyg,
- tillbakadragen
- och mer en som observerar än tar plats.
Han förstod precis hur jag menade och sa att han såg det på mig första dagarna, men att jag nu klivit fram mer.
Det gjorde mig varm i hjärtat, betyder super mycket för mig ska ni veta. För mitt mål är att våga göra saker som jag inte gjort tidigare, våga ta plats "det är okej" mm.
SÅ nu känner jag verkligen att jag gjorde rätt val som började på SOVA.

Idag skulle vi åka och handla lite frukost och en scarf till mig efter middagen, sagt och gjort. Vi åkte ner till MAXI, tog en kundvagn och traska in. Efter halva butiken började alla invändningar från Liams sida:
-Jag vill ha det,
- jag vill göra det,
- jag vill inte göra det mm.
Jag blir mer och mer stressad och känner att snart kommer BOMBEN, så jag lugnar ner både mig och Marcus. Liam blir lugn en stund, men det var helt klart lugnet före stormen ska ni veta.
Mitt bland mjölken,äggen,osten You name it, då slänger sig Liam raklång på golvet, TOK och då menar jag TOOOOK skriker så högt han bara kan och tvär gråter.
Precis som om vi slagit honom eller som om han brytit benet eller nåt..
Och jag skäms så in i h*lete, FAN vad den situationen var jobbig, pinsam men samtidigt jäkligt lärorik. För vi gav oss inte och han skrek HELA vägen till bilen, sen gav han upp..
1-0 till mamma och pappa, haha...

Oj nu blev det långt det här, men nu är det dags för sängen känner jag och hoppas på en välförtjänt sovmorgon ;).
PUSS O KRAM
SOV GOTT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0