Jag vill hjälpa!

Idag har jag fått lära mig vikten av hur pass viktigt det faktiskt är att sova i rätt säng. Alltså om du sover i en för hård eller för mjuk säng så kommer kroppen att belastas under sömnen om du ligger fel. Om man rör sig mycket under sömnen så kan man oftast säga att man inte ligger i rätt säng. För det är kroppen som vänder på sig automatiskt när det blir obekvämt att ligga på ett sätt att sova. Helst ska vi ligga på rygg och sova och absolut inte på mage. Ligger vi på mage och sover så påverkas många delar av vår kropp negativt, för andningsorganen som vi då "mosar ihop", sen har vi så klart positionen som nacken hamnar i vilket inte alls är ett sätt att låta kroppen slappna av på.
Om man har problem med ryggen, ländryggen och speciellt om man har fått wiplash skada, så sover man absolut bäst i en ställbar säng, där man sover med benen aningen upplyft och överkroppen likaså, detta gör att kroppen slappnar av på det mest naturliga sättet!
Nu har ni fått lite allmän info om hur ni ska sova!
Sen ska jag även tillägga att en säng ska inte vara dyr för dig, den ska vara ditt hjälpmedel till att slappna av varje kväll/natt, alltså är det DU som avgör om sängen är skönt eller inte. =)

Idag har vi alltså fått lära oss om Anatomi, riktigt intressant då jag själv har problem med rygg och tidigare haft som låsningar i länryggen.

Fråga gärna mig om ni har några frågor om sömn, säng eller något annat kul! =)

Imorgon ska jag på utbildning nere i kungens kurva, textil utb för att vara mer exakt, riktigt spännande må jag säga.

Kan berätta att jag blev så överraskad när jag kom hem idag. Jag visst att Marcus pappa varit här för att gjuta igen det sista i källaren, men inte att han varit så duktig. Han har alltså gjutit igen det sista i källaren, fixat med hålet där förra pannan kom in i huset (satt in ett rör som  vi ska ha en fläkt i och gjutit runt det), sen har han även gjort klart det sista med listerna i trappan och det var att sätta fast alla lister och mattorna.
Jag vet inte HUR vi ska tacka dig LASSE, men vi är otroligt glada för att du orkar  och vill hjälpa oss med huset. Du är guld värd och vi älskar dig så!


'Från arga snickaren till oss.
KRAMAR ANKA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0