Höstblåsor ??

Ja, Liam har åkt på något som heter höstblåsor och det verkar göra riktigt ont också.
Höstblåsor kan man få i halsen, gomen, munen, händer och fötter.
Liam har nu fått det i munen och på insidan av läpparna + på läpparna, dessutom har han feber och är allmänt påverkad.
Idag har han varit väldigt nere och ledsen nästan halva dagen. Han är dessutom svullen i munen så har han svårt att prata och har blivit som en bebis. Mumlar, pekar och bara gråter hysteriskt. Sen har vi vårt lilla troll Noah som jävlas hela tiden med sin sjuka bror, snor nappar, går och kramas mot Liams vilja, tar leksaker mm. Så det resulterar i ännu mera skrik och bråk.

Jag har pratat med vårdguiden ang. Liam idag, men dem säger att det är bara att ge alvedon och ge kallt att dricka. För det är svårt att äta och tugga. Detta smittar otroligt lätt tydligen och därför har liam utegångsförbud just nu, han får inte träffa några barn.
Vuxna kan också få detta, men det är inte lika vanligt. (hoppas att jag slipper det)
Jag hoppas även på att Liam blir av med detta innan nyår, så han är pigg och glad. =)

Nu sover båda mina små änglar och jag är super trött också, men skulle behöva duscha innan jag hoppar ner i sängen.


Jag kan berätta lite om vad som händer i vår renovering av huset!
Just nu håller vi på att göra iordning vår nya tvättstuga i källaren, det kommer att bli såå fint. Vi har införskaffat oss svart klinker, som Marcus och hans pappa håller på att lägga. (super snyggt)
Sen ska det målas väggar och införskaffa oss en bänkskiva, några skåp, lådor, torktumlare och sättas upp kakel ovanför bänkskivan. Ser fram emot resultatet =)

Sen så har vi fått problem med vår blandare i badrummet som arga snickaren gjorde iordning. Vi får nämligen inge varmvatten i duschen/badkaret. Så nu på onsdag kommer det en kille för att byta ut denna (efter 4veckors klagomål från mig). Men är glad att det blir åtgärdat nu åtminstonde. Ser fram emot ett varmt bad med mina små änglar. 

Så det är det som pågår nu med vårt hus. Snart hoppas jag att dem ringer från dränerings firman också. För nu är det dags att fixa grunden på vårt hus. Och han sa att det skulle ske nu i slutet av året/början på januari. =)
Spännande!

Nu ska jag ta och pussa på mina två gosse barn och sen ta en smörgås.

Ha en trevlig kväll!
KRAMAR 
ANKA =o) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0